لیستی از بهترین و محبوب ترین موسیقی تانگو و رقص تانگو

لیستی از محبوب ترین تانگو ها

لیستی از بهترین و محبوب ترین موسیقی تانگو و رقص تانگو

امروز تانگو به یکی از بخش های اصلی سالن های رقص دنیا تبدیل شده است، هرچند ما در ایران سالن رقص نداریم! اما علاقه مندان زیادی به تانگو داریم و همچنین نوازندگان مشتاقی که میخواهند این قطعات را اجرا کنند.

قطعات تانگو از نظر نواختن پیچیدگی های خاص خود را دارند و نیاز هر نوازنده و  هر کسی که به رقص تانگو علاقه مند است که قطعات معروف تانگو را گوش کنند.
شنیدن این موسیقی و حتی تماشای رقص تانگو از بسیاری جهات بسیار لذت بخش است، ریتم، ملودی ، هارمونی و سازبندی هایی که فقط در تانگو میتوانید آنها را پیدا کنید و حس نابی که مختص آن است.

حتما شنیده اید که میگویند تانگو یک رقص دو نفره است. در موسیقی آن نیز این دو نفره بودن کاملا قابل لمس و درک است. دو عاشق و معشوق که هم در رقص و هم در موسیقی احساساتشان را به نمایش میگذارند.

در اینجا 10 موسیقی مطرح تانگو که در سالن های رقص و مسابقات تانگو استفاده ی زیادی از آنها میشود و محبوبیت زیادی بین علاقه مندان به تانگو دارند را برایتان قرا میدهم .

امیدوام از شنیدن   آنها لذت ببرید و اگر رقصنده ی تانگو هستید با رقصیدن و تمرین شوری دوباره داشته باشید.

توجه!

این قطعات ترکیبی از موسیقی قدیمی، مدرن و الکترونیک هستند که برای هر سلیقه ای میتواند مناسب باشد.

El Choclo یا بوسه ی آتش

این آهنگ توسط آنجل ویلادو (angel villado ) در سال 1903 ساخته شده است. el choclo در انگلیسی به معنی “بلال ذرت” است که یکی از غذاهای مورد علاقه ی ویلادو بوده است.

در نام گذاری این قطعه شایعاتی نیز وجود دارد که نام مستعار صاحب رستوران آمریکانو بوده است که برای اولین بار قطعه در آنجا اجرا شده است.
در سال 1952 بر روی این قطعه یک شعر انگلیسی گذاشته شد که با نام “بوسه ی آتش“ معروف شد و بر محبوبیت این قطعه و تانگو افزود. خوانندگان زیادی آن را باز خوانی کردند که میتوان به جورجی گیبس خواننده ی گرجستانی، تونی مارتین و لویی آرمسترانگ اشاره کرد.

در اینجا دو نسخه ی با کلام لویی آرمسترانگ و نسخه ی بی کلامی که توسط خوآن دِآرینزو آرژانتینی و ارکستر او اجرا شده است را قرار داده ام.

نسخه ی بی کلام خوآن دِآرینزو آرژانتینی:


نسخه ی با کلام لویی آرمسترانگ:

—————————————————————————–

La Cumparsita

شاید آهنگ “La Cumparsita” را بتوان به عنوان معروفترین تانگو در جهان نامید. این آهنگ در سال 1917 توسط  آهنگ ساز مطرح اروگوئه “جراردو ماتئوس رودریگز”  ساخته شد.
نام این قطعه به معنی “رژه ی کوچک” است. و در خط نخست این آهنگ میتوانید کاملا بشنوید که این آهنگ در حقیقت یک رژه ی کوچک از بدبختی است؛ بدبختی های عاشقانه!
نسخه ای که از این آهنگ در اینجا قرار داده ام به نظرم یکی از بهترین و درخشان ترین اجراها است. خواننده ی آن “خولیو ایگلسیاس” معروف است که بسیاری از ما با صدا و قطعاتش خاطرات بسیاری داریم خصوصا قطعه ی “عشق”  او که شهرتی جهانی دارد؛ و البته با صدای پسرش انریکه ایگلسیاس نیز خاطراتی داریم.
بسیاری از رقاصان و علاقه مندان این قطعه را برای رقص های سالسا نیز به کار میبرند. البته فرم ساخت و ریتم آن تانگو است و بیشتر برای تانگو مناسب است.

—————————————————————————–

Oh, These Dark Eyes

قطعه ی ” آه، این چشمان سیاه” را باید بیشتر از یک تانگو دانست. این موسیقی متعلق به گروه “تانگو شماره 9″ است گروهی در سانفرانسیسکو که کارشان را با جستجو ، اکتشاف و اجرای آثار استاد بزرگ تانگو ” آستور پیازولا ” شروع کردند.

  قطعه ی فرانسوی Comme Toi | گیتار کلاسیک

این موسیقی تم خود را از سبک موسیقی روسی وام گرفته است. ملودی شگفت انگیز  ترومبون  که توسط گِرگ استنفز اجرا شده است حس و حال و هوای  فوق العاده ای به آن بخشیده است.
شاید آرام تر ، غم انگیز تر و افسرده تر از این موسیقی در لیست تانگو ها نداشته باشیم. هماهنگی فوق العاده ی پیانو، ویولن، ترومبون ،آکاردئون و طراحی یک رقص احساسی زیبا بر روی آن میتواند هر بیننده و شنونده ای را به عمق احساساتش هدایت کند.

—————————————————————————–

Santa Maria

پروژه ی گوتان (Gotan Project) گروه چند ملیتی است که در پاریس مستقر هستند. موسیقی آنها بر اساس تانگو آرژانتینی ساخته و اجرا میشود.

مشخصه ی موسیقی “پروژه ی گوتان “ استفاده و ترکیب سازهای سنتی آرژانتین و دیگر کشور ها با سینتی سایزر و موسیقی الکترونیک است که حس و حال جدیدی را خلق میکند.
قطعه ی سانتا ماریا از این گروه اولین موسیقی استودیویی این گروه است. آهنگی که بسیار هالیوود پسند است و در چند فیلم هالیوودی نیز مورد استفاده قرار گرفته است مانند فیلم “برقصیم” با بازی جنیفر لوپز.
طعم تانگوی فرانسوی و حس تانگو آرژانتینی را میتواند در این آهنگ به خوبی تشخیص داد ترکیبی از دو فرهنگ که طعم و رنگ عجیب و جالبی به آن میدهد. مدرنیته ی فرانسوی_آرژانتینی!

—————————————————————————–

Pa’ Bailar

گروه Bajofondo  که سابق بر این صرفا در زمینه ی تانگو فعالیت میکرد نام خود را از “کلوب تانگو Bajofondo “ به صورت ساده شده ی Bajofondo  تغییر داد تا بتواند خارج از حوزه ی تانگو نیز به مخاطبانش اثر ارائه کند.

این گروه توسط “گوستاوو سانتائولیا “ رهبری میشود و هنوز هم پس از تغییر رویه و تغییر نام آثار زیادی در زمینه ی تانگو منتشر میکند.
آهنگ” Pa’ Bailar” که نتوانستم معنی دقیقی برایش پیدا کنم ، یک تجربه ی قوی از رقص تانگو ارائه میدهد به همین دلیل در بسیاری از مسابقات رقصندگان برای طراحی و اجرای رقصشان از این آهنگ استفاده میکنند.
این آهنگ دو ورژن مختلف  با کلام و  بی کلام دارد.
نوع ریتم این آهنگ بسیار قدرتمند است ، ملودی حس خوبی دارد که هم رقصندگان را به وجد می آورد و هم شنوندگان را جذب میکند. ترکیب بندی مدرن آن باعث شده علاقه مندان جوان بیشتر به آن جذب شوند و آن را استفاده کنند.

—————————————————————————–

Gipsy Tango

مهد تانگو در حقیقت آرژانتین و اروگوئه است اما تانگو در تمام دنیا مورد استقبال بوده است و زوج ها را در آغوش هم قرار داده است!
تانگو در هر کشوری که وارد شده با فرهنگ آن کشور درآمیخته شده است، اصالت خود را حفظ کرده است (البته امیدوارم) و عطر و طعم جدیدی را با درآمیخته شدن با موسیقی آن کشور پیدا کرده است.
یکی از گروه هایی که میتوان ترکیب فرهنگ و تانگوی اصیل را در آثارش دید گروه زمین-چرخ- آسمان (Earth-Wheel-Sky-Band) است. این گروه  از نوازندگان کولی در “نوودی ساد” واقع در شمال صربستان تشکیل شده است.

صدای کولی های اروپای شرقی به خوبی در ملودی پردازی ها و حس و حال موسیقی آنها شنیده میشود.
آهنگ “تانگو جیپسی” از آن قطعات تانگویی است که خود من بسیار دوست دارم. اگر رقصنده تانگو هستید رقصیدن با این آهنگ یک چالش شیرین برایتان رقم خواهد زد.
علاقه مندان  به شنیدن و تحقیق در مورد قطعات مشابه و ترکیب های تانگو با فرهنگ های مختلف  میتوانند آلبوم “Putumayo Presents: Tango Around the World” را تهیه کنند. این آلبوم آهنگ های تانگو را از سراسر جهان جمع آوری کرده که با فرهنگ و موسیقی آن کشور ها درآمیخته است. البته به جز ایران که در زمینه ی تانگو اصلا فعالیتی نداشته!

  قطعه ی Mapple | گیتار کلاسیک

 

—————————————————————————–

Jealousy

یکی از بهترین و شناخته شده ترین تانگو های جهان در کنار “La Cumparsita” همین آهنگ “Jealousy” (به معنی حسادت) است.
این موسیقی توسط آهنگساز دانمارکی “Jacob Gade” در سال 1925 و برای فیلم داگلاس فربنک  “Don Q, Son of Zorro” ساخته شده است.
نسخه ای که در اینجا قرار داده ام توسط کینگ آلفرد و ارکستر بزرگش اجرا شده است.
چیزی که در مورد این قطعه باید در نظر گرفت، حس واقعی حسادت و تنش های موجود در آن است. به همین دلیل رقاصانی که توانایی اجرای بالا دارند، رقص های زیبایی برای آن طراحی کرده اند که سرشار از تنش های جسمی، رفتاری و عاشقانه است که بین دو رقاص اتفاق می افتد.

—————————————————————————–

Hernando’s Hideaway

این موسیقی در حقیقت یک نمایش تانگو است که از تئاتر موزیکال “بازی پیژامه” گرفته شده است.
تئاتر بازی پیژامه در سال 1952 و توسط “جری راس” و “ریچارد آدلر” نوشته شد و فیلمی نیز از روی آن ساخته شد.

در حالی که این تئاتر موزیکال و فیلم آن از یادها رفته و کمتر کسی است که در نسل جدید آن را دیده باشد و بشناسد اما این قطعه موسیقی همچنان در ذهن ها مانده و تقریبا در هر کلوب شبانه ای که بروید برای یک بار آن را پخش میکنند و در رسانه ها و فیلم های زیادی نیز به صورت مکرر از آن استفاده شده است.
این قطعه نیز بعد ها توسط خیلی ها اجرا شد و بسیار مورد علاقه ی رقصندگانی است که نیاز به افزایش سرعت دارند.
تم قدرتمند ، ملودی های غنی و ریتم اغوا کننده این موسیقی هر شنونده ای را به رقص می آورد.

 

—————————————————————————–

Tropilla de la Zurda

کارلوس لیبدینسکی آهنگساز و نوازنده ی آرژانتینی، موزیسینی است که توجه ویژه ای به رقص و موسیقی دارد. آثار او غالبا بسیار مدرن هستند و از ضرب آهنگ قوی برخوردارند.
در تمام آثار او رد پایی قوی از تانگو دیده میشود. او در سال 2006 آلبومی با نام “مخدر تانگو” منتشر کرد که بسیار مورد توجه علاقه مندان به تانگو قرار گرفت.
قطعه ی Tropilla de la Zurda یکی از آهنگ های معروف او است که حسی مرموز و ریتم قوی دارد و رنگ آمیزی جالبی از موسیقی آرژانتین و موسیقی الکترونیک  دارد. اما هشدار میدهم که رقصیدن با این اهنگ کمی سخت است!

 

—————————————————————————–

Mi Confesion

بد نیست برای آخرین آهنگ این لیست به سراغ یکی دیگر از کارهای گروه “پروژه ی گوتان” برویم، با نام “اعتراف من” .
اگر سوال بپرسیم تا چه حد میتوانیم تانگوها را مدرن کنیم با شنیدن این قطعه پاسخ خواهیم داد بی نهایت. این قطعه در کنار آنکه یک موسیقی کامل تانگو  است بسیار مدرن نیز هست و در تمام آن شما موسیقی رپ را نیز میشنوید و این خبر خوبی است برای کسانی که به موسیقی رپ نیز علاقه مند هستند، یک تیر و دو نشان!
بسیاری از منتقدین در مورد این آهنگ گفته اند این قطعه با الهام از آهنگ “اعتراف”  خواننده ی مطرح رپ “usher” ساخته شده است.
اگر چه این آهنگ در بین سایر تانگو ها بسیار سنت شکن است اما بسیار مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته است خصوصا علاقه مندان و رقصندگان جوان.

—————————————————————————–

در انتها پیشنهاد میکنم این رقص زیبا را تماشا کنید، این رقص بر اساس آهنگ سانتا ماریا گروه پروژه ی گوتان طراحی و اجرا شده امیدوارم از دیدن و شنیدن این ویدئو زیبا لذت ببرید :

در حال بارگذاری پخش کننده...

20 در مورد “لیستی از محبوب ترین تانگو ها”

    1. سلام من یه ویدیو رقص تانگو کوتاه دارم هرچقدر دنبال اهنگشم پیدا نمیکنم چطور میتونم بفهمم چه اهنگیه بی کلامه

  1. آقا وااااااااقا دست مریضا به خواطر همچین مجموعه ی بی نظیری
    خیییییلی خیلی لذت بردم🌹🌹🌹🙏🏻🙏🏻🙏🏻

  2. بسیار عالی بود یاد ازدواج بعد از جدایی از خانم اولم افتادم که دوامی چند ماهه بیش نداشت و بیست ساله بودم 22 سال بعد با معشوق واقعیم که او هم در آتش عشق من می سوخت بیوه ی برادرزاده ام که در تصادفی فوت کرد در 37 سالگی با من 42 ساله ازدواج کرد هر دو هنر مند بوده و هستیم مخصوصا در رقصهای عاشقانه از نوجوانی هر دو در کلاسهای مخصوص تمیرین و هنر آموز بودیم

    مخصوصا رقصی که آخر گذاشته بودین
    الان من 60 ساله خانمم 55 ساله است دو دختر و یک پسر از همسر اولش دارد و یک پسر هم از من همه منو پدر واقعی می دانند چون عموی اون سه تای اولی و پدر اخری هستم برایم هیچ فرقی ندارند …

  3. درود . عالی بود ایکاش آهنگ های بیشتری میگذاشتید . اگر تونستید باز هم بزارید از دقت نظر تون متشکرم .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا