ده آهنگ عاشقانه ی فرانسوی محبوب

ده آهنگ عاشقانه ی فرانسوی محبوب

احتمالا شنیده اید که میگویند زبان فرانسه زبان عشق است. این موضوع هم به دلیل نوع تلفظ و آوای زبان فرانسه است و هم به این دلیل است  که در ادبیات فرانسه تعداد زیادی اثر عاشقانه نوشته شده است که شهرتی جهانی دارند.
پس طبیعی است زبانی که به عنوان زبان عشق معروف شده است در موسیقی عاشقانه نیز حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و بین فرانسوی ها و خصوصا هنرمندان فرانسوی همیشه مسابقه ی عشق وجود داشته است و  شاید این به نوع نگرش و تفکر فرانسوی ها باز میگردد.

آهنگ  عاشقانه ی فرانسوی از قدیم جزو پلی لیست عشاق بوده است و در حال حاضر نیز آهنگ های قدیمی و جدید در کنار هم مانند همیشه عشاق را به خود جذب کرده است.

گفته شده است با گوش کردن به آهنگ های عاشقانه ی فرانسوی خلق و خوی رمانتیکی در شنونده ایجاد میشود. پس احتمالا اگر شما میخواهید یک الهام عاشقانه به معشوقه ی خود بدهید استفاده از موسیقی عاشقانه ی فرانسوی یکی از راه های تاثیر گذار است که باید آن را امتحان کنید. در اینجا 10 آهنگ عاشقانه ی فرانسوی که در تمام دوران ها جزو برترین ها بوده و همیشه محبوب بوده است را برایتان قرار داده ام. این انتخاب ها، هم از بین آهنگ های قدیمی و معروف است و هم از بین آهنگ های جدیدتر. لحن و تلفظ زبان فرانسوی موجب پدید آمدن ملودی های بی نظیر در موسیقی عاشقانه ی فرانسوی شده است و در کنار آن نوع نگرش فرانسوی ها به عشق است که شعر و موسیقی را به سمت و سویی میبرد که تقریبا برای همگان دلنشین است. نکته ی جالبی که در مورد آهنگ های عاشقانه ی فرانسوی وجود دارد این است که تقریبا داستان در همه ی انها نقش زیادی دارد و تقریبا همه ی آنها بر اساس یک داستان نوشته و ساخته شده است. صحبت در مورد سبک موسیقی فرانسوی بسیار مفصل است و در اینجا میخواهم صرفا 10 آهنگ عاشقانه ی فرانسوی را به همراه توضیحاتی کوتاه به شما معرفی کنم.

امیدوارم از شنیدن این ده آهنگ عاشقانه ی فرانسوی لذت ببرید.

L’Hymne à l’amour توسط ادیت پیِف

اگر بخواهیم از تاثیر گذارترین هنرمندان زن فرانسوی نام ببریم بی شک ادیت پیِف در صدر جدول قرار میگیرد. ادیت پیِف به ملکه ی موسیقی عاشقانه ی فرانسه شهرت دارد. البته در کنار خوانندگان مرد فرانسه که از شهرتی افسانه ای برخوردارند ادیت پیِف جزو معدود زنانی است که پا به پای مردان آن دوره توانست جایگاه بالایی برای خود به دست آورد.

آهنگ L’Hymne à l’amour یکی از آهنگ های معروف او است. شعر این ترانه را خود ادیت پیف نوشته و مارگاریت مونُت آهنگسازی آن را بر عهده داشته است.
در شایعاتی که برای این آهنگ وجود دارد گفته شده ادیت پیِف این آهن را برای مارسل کردان بوکسر مرد فرانسوی نوشته است و عشق بی پایان خود را به او ابراز کرده است.

—————————————————————————–

Que je t’aime از جانی هالی دِی

جالب است بدانید جانی هالی دی معمولا به عنوان الویس پریسلی فرانسه شناخته میشود. او آهنگ های بسیاری در سبک راک اند رول خوانده است و تصنیف های زیادی نوشته است که در زمان خودش بسیار مورد استقبال بوده است.

  میلونگا اثر آستور پیازولا

آهنگ Que je t’aime  بعد از ضبط  در استودیو ماند و منتشر نشد. بسیاری شایعه کرده بودند که صفحه ی این آهنگ گمشده است یا عده ای گفته بودند که به دلیل خصومت های شخصی آهنگ را از بین برده اند.

اما مدتی بعد منتشر شد و به عنوان یک عاشقانه ی فرانسوی مورد استقبال مردم قرار گرفت و تا امروز محبوبیت خود را ححفظ کرده است.

—————————————————————————–

 Mourir d’aimer از چارلز آزنوار

یکی از معروف ترین و محبوب ترین خوانندگان فرانسوی چارلز آزنوار (آزنواغ) است. او هم به زبان انگلیسی تصنیف خوانده است و هم به زبان انگلیسی و میتوان به جرات ادعا کرد که تصنیف های او سفیر موسیقی عاشقانه ی فرانسوی است.
داستان این آهنگ در یک کلام مرگ در راه عشق است . آزنوار ادعا میکند که هیچ چیزی در زندگی با ارزش تر از عشق ورزیدن نیست و مردن در راه عشق میتواند آن را ارزشمند تر کند .

هرچند این تفکر ریشه ای بسیار کهن و اسطوره ای دارد اما این آهنگ را بسیار زیبا و تاثیر گذار کرده است.
به همین دلیل است که ترکیب شعر و  موسیقی او چنین تاثیر عمیقی بر جای گذاشته است.

—————————————————————————–

Car Je t’aime از ایو مونتان

ایو مونتان، خواننده و بازیگر فرانسوی ، یکی از ستارگان مطرح فرانسه در اواسط قرن بیستم بود. او سبکی جالب و  طنز گونه داشت و به واسطه ی آن که شومن خیلی خوبی بود میتوانست طنز خود را در جدی ترین حالت ممکن نیز بیان کند .
آهنگ Car Je t’aime به معنی ” زیرا دوستت دارم” یک آهنگ عاشقانه ی  فرانسوی جدی است که به واسطه ی تکرار  کلمات و سبک شخصی ایو مونتان حالتی بازیگوش به خود گرفته و در مقایسه با آهنگ های عاشقانه ی دوره ی خودش بسیار متفاوت است، اما بسیار مورد توجه مخاطبین قرار گرفت و به نوعی طنازی رو وارد رابطه ی عاشقانه میکند.

—————————————————————————–

Caroline از ام.سی سولار

ام.سی سولار، متولد سنگال است و در فرانسه به شهرت رسید. او را به عنوان یک خواننده ی رپ و هیپ هاپ مطرح فرانسوی میشناسند. تاثیر زیادی از مسیقی مصر گرفته است که در آثارش میتوان به وضوح شنید.
بسیاری از ترانه های او را به انگلیسی ترجمه کرده اند و محبوبیتش فراتر از اروپا رفته است. با اشعارش نوعی جریان سازی کرده است و طنز زیبا و مدرنی را میتوان در ترانه هایش شنید.

—————————————————————————–

J’ai deux amours

جوزفین بیکر، در آمریکا متولد شد و بعد از یک دهه کار در پاریس شهروند فرانسه شد. آهنگ “من دو عشق دارم” با مزمون عاشقانه اما وطنی است، مضمون شعر میگوید من دو عشق دارم یکی کشورم و دیگری پاریس.

نکته ی جالب این است که آمریکایی ها واژه ی کشور را در این آهنگ کشور محل تولد بیکر میدانند یعنی آمریکا و فرانسوی ها میگویند مقصود بیکر کشور فرانسه است.

  قطعه ی prelude cello suite no 1

مقصود او هرچه بوده این آهنگ را تبدیل به سرودی کرد که مردم در کوچه و خیابان ها آن را به عنوان یک آهنگ عاشقانه ی فرانسوی زمزمه میکردند. بیکر بیش از 50 سال در فرانسه و سراسر جهان به اجرا پرداخت و شهرتی جهانی پیدا کرد.
در آهنگ های او حال و هوای آمریکایی به خوبی دیده میشود و از طرفی تفکر فرانسوی نیز در اشعار او به خوبی نمایان است. این تلفیق باعث شده است موسیقی دلنشینی داشته باشد که از شنیدن آن لذت میبریم.

—————————————————————————–

L’été indien

ژو دسین نیز مانند بیکر در آمریکا متولد شد. اما بیش از نیمی از عمر خود را در اروپا و به خصوص فرانسه زندگی کرد. او به واسطه ی موسیقی اش در صدر بسیاری از لیست های فرانسوی قرار گرفت، مانند همین آهنگ که برای چند هفته در صدر لیست  آهنگ های عاشقانه قرار داشت.
این آهنگ در مورد عشق ورزیدن در تابستان هندی شمال آمریکا است و تصویری جالبی از آن ارائه میدهد. دسین این آهنگ را ابتدا به زبان فرانسه اجرا کرد و بعدها ورژن انگلیسی آن را نیز اجرا کرد.

—————————————————————————–

La Vie en rose

احتمالا این آهنگ از ادیت پیف را بارها شنیده اید. این آهنگ توسط بیش از 50 خواننده ی  مطرح در سراسر دنیا و به زبان های مختلف بازخوانی شده است، مانند لویی آرمسترانگ آمریکایی ، چارلز آزنوار فرانسوی و ….
این ترانه برای نخستین بار  در سال 1946 ضبط شد و به سرعت مورد توجه عموم قرار گرفت. بارها در فیلم های مختلف از آن استفاده شده است و برای همه آهنگی شناخته شده است. آهنگی سرشار از انرژی و حس عاشقانه.

—————————————————————————–

Ne Me quitte pas

ژاک برل(بِقِل) با خواندن این آهنگ روح تازه ای در مفهوم جدایی عاشقانه دمید. تمام عشاق جدا مانده از معشوق با این آهنگ خاطراتشان را بارها زندگی کرده اند.

جالب آن است که حتی کسانی که فرانسه صحبت نمیکنند با این آهنگ در غم معشوق نشسته اند. برل در این آهنگ به شکلی واضح التماس میکند و بارها اصرار میکند که “ترکم نکن”.
منتقدین موسیقی همگی به اتفاق بیان کرده اند که این آهنگ یکی از بزرگترین و معروف ترین آهنگ های عاشقانه ی قرن بیستم است.

—————————————————————————–

Je l’aime à mourir

فرانسیس کابرل در این آهنگ پرواز میکند! و میگوید “تا حد مرگ دوستت دارم”. این آهنگ بعدها به زبان اسپانیایی نیز ضبط شد و در اسپانیا نیز موفقیت چشمگیری داشت.

اما شاید بیشتر ورژن بیکلام آن را شنیده باشید که بارها از صدا و سیما پخش شده است و در فیلم های زیادی از ورژن بی کلام آن استفاده شده است.
ملودی این آهنگ بسیار ساده اما دوست داشتنی است و به راحتی میتواند شما را در خیال غوطه ور کند. این آهنگ عاشقانه ی فرانسوی چه به صورت بی کلام و چه به صورت با کلام کاما حس و حال موسیقی فرانسه را منتقل میکند.

69 در مورد “ده آهنگ عاشقانه ی فرانسوی محبوب”

  1. سلام
    یه تیکه از فیلم ایرانی سه بیگانه موزیک فرانسوی عاشقانه ای پخش میشه ک خیلی زیباس اگه کسی اسم آهنگ رو میدونه برام ایمیل کنه،مرسی

  2. سلام
    ممنونم عالی بود
    اما من از اول منتظر بودم اهنگ دوستت دارم لارا فابیا هم توی لیستتون باشه???. بازهم ممنونم

  3. سلام وبتون عالیه!!! 🙂
    ممنون میشم اگه آهنگ های اسپانیایی تو سبک های عاشقانه هم بذارید!
    این ده آهنگ محشرن! دستتون درد نکنه…^_^

  4. سلام و مرسی بابت آهنگها. من مدتیه دنبال آهنگ belle از Garou میگردم. ولی پیدا نمی کنم. فقط فایل ویدیویی اپرای مشترکش تو نت هست. متاسفانه آهنگهای Garou بین ایرانی ها زیاد طرفدار نداره. می خواستم اگه تو ارشیوتون هس محبت کنین به اشتراک بزارین.

  5. درود بسی بسیار سپاس -آشنا کردی مارا با موزیک کشوردیگر- خرم باشی.
    چندی آهنگ نشد برداشت(دانلود) کرد.

  6. گرامی جان زبان عشق زبان پارسی است.این راازگران جانی نمی گویم .خود بهتر میدانی مگرنه.
    چشم هاراباید شست
    جوردیگرباید دید

  7. اول اینکه ممنون و دمت گرم بابت سلیقه خوب و آهنگای واقعا قشنگت، و دوم اینکه امکان گوش کردن بهشونم همزمان وجود دارهکه خیلی خوبه. خسته نباشی.

  8. بسيار با سليقه اين ترانه هاي زيباي فرانسوي را در كنار هم قرار داديد، براي ما جوانان سي – سي و پنج سال پيش ، بسيار خاطره انگيز بود
    باز هم چنين كارهاي جالبي را تهيه فرماييد
    موفق باشيد

    1. دکتر سعید رضانژاد

      امیدوارم خوش باشید همیشه..چطور فرانسه حرفه ای بشم…المانی و انگلیسی خوبه…برا تخصص نیاز دارم…

    2. با سلام
      ضمن تشکر از اعنگهای زیبایی که در سایت گذاشته بودید.
      جای اهنگ غمگین je suis malad از Lara Fabian خالی بود گرچه غمگین است اما عمق یک عشق از دست رفته را به زیبایی نمایش میدهد.
      سپاس
      پایدار باشید.

      1. سلام من درست بلد نیستم یک آهنگی با این مضمون تقریبا» ژو وودقه دالیه مونته «مال کدام خواننده است

        1. درود
          لطفا یک قسمت از آهنگ رو بفرستید یا شعرش رو بهتر بنویسید بهتر کمک کنم
          اما قطعه ای هست به نام Je Voudrais Bien از Francesca Gagnon شاید منظورتون همین آهنگ باشه

  9. من به عنوان کسی که آهنگ فرانسویو به خاطر این که تمرکزم وقتی درحال انجام کاریم بهم نریزه ازتوووون واقعا ممنونم

  10. سلام خسته نباشين، يه آهنگ فرانسوي هس اسمشو نميدونم. ولي ميگه va va vi, va, va mon ami
    شما نميشناسيدش كه لينكشو بذارين؟ هرچي ميگردم پيداش نميكنم

  11. با سلام و خسته نباشین و تشکر از فعالیت بسیار زیبایتان…
    کاش امکان این وجود داشت که ترانه های فرانسوی رو که به اشتراک میزارین با ترجمه فارسی باشه تا زیبایی شنیدن آهنگ چند برابر بشه…

    1. سایت بسیار وزینی دارید ممنون بابت آهنگ های برگزیده لطفا ترجمه و متن اصلی رو هم برای هر موزیک بزارید خیلی عالی میشه

  12. سلام رفیق
    آهنگهای قشنگی بود و ممنون.
    من دنبال مشخصات یه آهنگ فرانسوی خیلی رومانتیک و زیبا هستم که متاسفانه توی اینها نبود.
    اگر لیریک و نام خواننده این آهنگ رو بشناسید و بذارید که ممنون میشم
    سپاس از شما 🌸

  13. امیررضا نصیری

    لیست بسیار خوبیه!
    آهنگ Le vent nous portera بخصوص با صدای Sophie Hunger قطعا تو بالاترین لیست من قرار داره.

  14. І’m not that much of a online reader to be hοnest bսt your siteѕ really nice, keep it
    up! I’lⅼ go ahead and bookmark your website to come back down the гⲟad.
    Many thanks

  15. سلام ممنون از وبتون
    آهنگ های عالی از گذاشتین
    فقط اگر ژوتم لارافابیان رو میذاشتید هم عالی میشد
    ممنون😊🌸

  16. زبان فرانسوی یکی از چند زبان زشته که تا حالا باش آشنا شدم. صد رحمت به همون انگلیسی قورباغه‌ای. فرانسوی تودماغی انگار آدم زکام شده و موقع حرف زدن خلط تو گلوش اذیت میکنه. چه عشقی توشه؟ مایه‌ی آبروریزیه

  17. سلام .بسیار عالی بودن….فقط ی خواننده قدیمی فرانسوی الجزایزی تبارهست ک اسمشو فراموش کردم .اگه بشناسید و تو لیست قرار بدید عالی میشه .دستتون درد نکنه….

  18. سلام ، یک اهنگی هست که با دو زبان فارسی و فرانسوی خوانده شده ، خوانندش ایرانی هست و در بخشی از اون میگه ، عاشق میشم ، زیبا میشم ، شیدا میشم …
    نام اهنگ رو نمیدونم
    میشه اگر کسی از دوستان میدونه ، لطفا بگه

  19. بی نام و بی نشان

    سلامسپاس از شما بخاطر اپلود این ترانه در موسیقی متن فیلم سه بیگانه و همچنین سپاس و امتنان از ترانه های زیبا و ماندگار عاشقانه کلاسیک فرانسه همراه با توضیحات وافی جناب عالی.
    پیوسته مثل ترانه های زیبای تان ماندگار و جاوید نام باشید.

  20. 𝒅𝒂𝒏𝒚𝒂𝒍

    خیلی سایت خوبیه
    با تشکر فراوان از نویسنده ی عزیز
    که مطالب جالب و آموزنده ای رو بیان کرده
    و این سایت نظر من رو به آهنگ های ملایم کلا تغییر داد
    واقعا متشکرم…

  21. سلام
    من دنبال یک آهنگ قدیمی هستم که روش دکلمه به فارسی داشت که فکر کنم ترجمش بود با این مضمون
    آشنایی من و تو یک اتفاق ساده بود…
    و میدانم این را خوب میدانم
    که تو هرگز باز نخواهی آمد
    فرانسه بلد نیستم ولی یادمه تو آهنگش یه همچین چیزی میگفت:
    دونه سن دو دونه فور تونا دونه دور س نو سنوریه

    دنه سر دونا پیاندو پروفیره
    و ایو سونو یا ریوزو داشت
    یه همچین چیزایی
    تورو خدا نخندین به نوشته هام فقط ۶سالم بود شنیدم
    بازم ممنون میشم

  22. سلام، حدود دوساله که علاقه من شدم به موزیکهای کلاسیک فرانسوی، ممنون از آرشیوی که معرفی کردی ولی واقعا جای آهنگ mon amore از ریچار آنتونی خالیه، یک عاشقانه رویایی و رومنس خالص

  23. سلام
    من بدون این که یک کلمه فرانسوی بدونم و یا یک بار در طول عمرم اهنگ فرانسوی گوش کرده باشم و همچنین از ویژگی عاشقانه و رمانتیک بودن زبان و موسیقی فرانسه اطلاع یا پیش زمینه ایی داشتم ، برای اولین بار آهنگ dinier danse از indila رو شنیدم بسیار مجذوب این اهنگ شدم و به همه دوستام میگفتم احساس میکنم یک اهنگ کاملا عاشقانست و داره قصه عشقو میگه بعدا ترجمه آهنگو دیدم با خودم گفتم حس من بیخود نبوده
    الانم که متن شما راجع به خصوصیت عشق در اهنگ و زبان فرانسوی رو خوندم دیگه برام جای شکی باقی نموند که حس من اتفاقی تشخیص نداده بود عشق در اهنگ فرانسوی رو
    قصدم این بود که به دوستان بگم این قضیه کاملا درست و قابل احساس هست.

  24. سلام یه آهنگی هست به نام paris paris اسم خواننده اش رو نمی دونم ولی میدونم یه خواننده مرد فرانسوی خوانده
    میتونید پیدا کنید و لینک دانلودش رو بفرستید برام
    متشکرم

  25. ی کلیپ دارم ی اهنگی سرشه یکی بهم گفته یا فرانسویه یا پرتغالی خیلی دوسش دارم ولی نمیتونم کاملش رو پیدا کنم🥺😔

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا